RelojesWeb para Pisos!

dimarts, 1 de març del 2011

INTERPRETACIÓ D'UN ANUNCI PUBLICITARI





A la darrera sessió de TIC TAC he tingut l'oportunitat de visualitzar els 2 Power Points que es troben al següent link: http://sites.google.com/ site/cie3uab Gràcies a l'explicació teòrica, ara puc passar a la pràctica analitzant un anunci de televisió.

L'anunci que he escollit és el següent:

Un anunci pretén que l'espectador compri el seu producte. En aquest cas es dirigeix al públic femení de raça blanca. Vol transmetre que el seu producte l'acompanyarà en moments dolços, màgics, novedosos... En definitiva, ofereix un model de vida convencional.

Aspectes morfològics:

Visuals
- Iconicitat 

- Denotació / connotació.

- Simplicitat.

- Redundància.

Sonors
- Música.


Aspectes sintàctics:

Enquadrament: en què vol que centrem l’atenció l’anunciant?
Tipus de plans: segons el seu valor expressiu, temps de lectura i combinació amb altres plans, crec que utilitza els plans descriptius. Els més abundants són:


PLA SENCER (PS)
- El personatge principal es veu sencer.

- Mostra perfectament l’acció.

- Pot tenir cert valor descriptiu.

PLA AMERICÀ o PLA 3/4 (PA)
- Es mostra la figura humana fins a l’alçada dels genolls.
- L’interès se centra en l’individu, en l’acció que duu a terme.
- El personatge és prou a prop com per apreciar el seu rostre.

PLA MIG (PM)
- Es mostra el personatge de cintura cap amunt. Es perd el context.

- Té un cert valor expressiu i pot posar en relació 2 o 3 personatges.

I també els plans expressius:

PRIMER PLA (PP)
- Mostra el rostre captant l’estat expressiu del persontage.

- És de lectura fàcil i breu.

PLA DETALL (PD) o INSERT
- Mostra una part de la figura humana o un objecte.

- S’utilitza per mostrar algun detall de l’acció i completar el seu desenvolupament.

Angulació i inclinació de la càmera: L’enquadrament també es veu modificat per l’angle de visió que depèn d’on situem la càmera per enregistrar el pla. L’angle mig situa la càmera a l’alçada dels ulls.

Profunditat de camp: Mitjançant la profunditat de camp es poden destacar determinats elements i difuminar d’altres per guiar la mirada de l’espectador. Poca profunditat de camp.
Només es veuen amb claretat els elements situats a prop de l’objecte que s’ha volgut enfocar. 
Distància focal: 
- Mig (35-60 mm) Equival al camp de visió de l’ull humà. S’utilitzen per a tot tipus de plans.

Moviments de càmera:
Físics:Panoràmica 
Moviment de rotació de la càmera cap a la dreta o cap a l’esquerra. Té un gran valor descriptiu i també pot tenir valor narratiu.
Tràveling
Consisteix en el desplaçament de la càmera. Té un gran valor expressiu i narratiu. Es poden identificar diversos tipus: 
Horitzontal (dreta–esquerra, esquerra-dreta) 
Vertical (amunt-avall, avall-amunt)
La càmera recorre les cames de la nena, noia o dona en qüestió.

No es percep la continuïtat o raccord entre plans successius degut a l’argument de l’anunci.

Ritme:
S’aconsegueix a partir d’una bona combinació d’efectes i d’una planificació variada. El ritme ha d’estar al servei de la narració ja que contribueix a crear sensacions en l’espectador.
Ritme dinàmic
S’aconsegueix mitjançant la utilització de molts plans curts (PM, PP, PD..) i de curta durada. El canvi ràpid de plans dóna sensació de ritme. L’ús de plans massa breus pot dificultar l’assimilació de la informació per part dels espectadors.

Il·luminació: suau, natural, indirecta, picada i frontal.

Color: utilitza els colors segons l’etapa que representa la protagonista de l’anunci. S’identifica el color amb el que li succeeïx.

Transicions: les transicions són les formes de connexió entre els diferents plans.
Edició per tall
Canvi de pla directament, sense cap element entremig. És la forma més utilitzada per unir plans, però la més delicada perquè qualsevol salt de raccord es veu amb facilitat.

Música i efectes sonors: L’àudio és un element expressiu que contribueix a enriquir el contingut d’una producció fílmica. És tan important com la imatge.
       Banda sonora
Són les músiques, originals o no, que acompanyen una escena o seqüència. Poden tenir diverses finalitats en funció del que es vulgui comunicar. Una música en aquest cas, tranquil·la, suau... Veu en off al final per anunciar la marca de la llenceria que es promociona.

Aspectes semàntics: Tot i que el missatge no està tancat, l’anunci dóna lloc a interpretacions per part dels espectadors bastant semblants entre ells. Els recursos visuals i lingüístics utilitzats són:
La repetició: repeteix un determinat element, la llenceria, al llarg de tot l’anunci. És l’element comú a totes les etapes vitals de la protagonista. S’associen els moments importants de la vida amb el fet de dur la llenceria adequada per cada moment.
Finalment, quan apareix l’eslògan s’estableix un joc d’idees on s’ha d’associar tot el que hem vist anteriorment amb aquest: “Esperem que sigui nena”. Els futurs pares tenen unes expectatives amb el nadó que naixerà i l'anunciant es posiciona amb que sigui del sexe femení perquè tingui l'oportunitat de dur els seus complements de roba. Així, i amb l’aparició de la marca que s’anuncia, Calzedonia, aconseguim entendre l’anunci en la seva globalitat. Calzedonia, amb les lletres de color rosa fort, és un element del color a destacar també perquè té significat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada